Arculattervezés

Kitalálod, hogy a vállalkozások zöme mit kér elsőként az új logót és arculatot illetően? Elárulom Neked! Azt kérik, hogy legyen olyan egyszerű és nagyszerű, mint a Nike vagy az Apple.


Azt azonban tudnod kell, hogy ezeket a tényleg rendkívüli márkákat nem csak a remek grafika tette ennyire sikeressé, hanem az a termék, a szolgáltatás és tudatos márkaépítés, amit ezek a cégek és a velük dolgozó grafikusok és marketingesek rengeteg energiabefektetés árán mögé tettek.


Így tehát a logó és az arculat szükséges, de nem elégséges feltétele a sikernek. Ám ha bízol magadban és a vállalkozásod sikerében, ha kitartóan és odaadóan dolgozol, akkor szükséged van arra a grafikai megerősítésre, amit a logó, az arculat, a branding megad neked.

Mi az arculattervezés célja?

A jó arculat kiemeli a cégedet a versenytársak tömegéből. Képes pár másodperc alatt olyan információkat közvetíteni Rólad és az általad képviselt értékekről, amit leírni vagy elmondani csak hosszasan tudnál. Az arculat egy olyan eszköz a kezedben, ami megteremti számodra a versenyfölényt anélkül, hogy komoly csatákba bonyolódnál. Ugye nem kérdés, hogy szükséged van egy jó arculatra!?

Milyen előnyökkel jár a jól megtervezett arculat?

Az arculattervezés során színeket, formákat, grafikai elemeket, tipográfiát, vagy akár hangokat és illatokat társítunk a márkához, és ezeket fűzzük egy következetesen használható rendszerré. Ebben a rendszerben a márka minden egyes alkotóelemének megvan a maga helye és szerepe, ettől pedig a teljes rendszer összeszedett, könnyen értelmezhető és befogadható

A brand egy tudatosan felépített rendszer, ami bemutatja a márkádat, pozícionálja a szolgáltatásodat, szavak nélkül kommunikál, és megjegyezhetővé tesz. Mondd el, hogy miben vagy jó és mik a céljaid, én pedig lefordítom mindezt a design nyelvére. Segítek, hogy valódi branddé válj.

Kinek való az arculattervezés?

Minden vállalkozásnak, de legfőképp:

  • középvállalkozásoknak
  • minden olyan cégnek mérettől függetlenül, aki tényleg komolyan gondolja
  • de leginkább mindenkinek

Magadra ismertél? Vagy bővítenéd a listámat? Akkor keress meg!


Milyen előnyökkel jár a jól megtervezett arculat?

Általában is igaz, hogy a megtervezett dolgok profibbnak tűnnek. Sőt nem csak tűnnek, hanem azok is, mert a tervezés során olyan dolgokat is átgondolunk, amik hirtelen felindulásból nem jutottak volna eszünkbe. Talán Te is érezted már azt, hogy minél mélyebbre ásol egy gondolatmenetben, annál több kérdésed merül fel vele kapcsolatban. Így felkészült vagy mindenre, és ez az, ami kifelé minőséget és profizmust sugároz. A profizmus a stabilitás és megbízhatóság érzetét is közvetíti.

Így kerül egy cég versenyfölénybe az arculattervezés által. Vonzóbb lesz az ügyfelek, a partnerek, és még a munkavállalók számára is.

Milyen előnyökkel jár a jól megtervezett arculat?

Hogyan zajlik az arculattervezés?

A Brief

Az arculattervezés folyamata minden esetben Veled és a cégeddel kezdődik. Fontos, hogy Te magad tudd, hogy:

  • kit szeretnél megszólítani
  • milyen hangnemben kommunikálsz
  • milyen értékeket szeretnél közvetíteni
  • hova szeretnél eljutni
  • milyen csatornákat használnál
  • mekkora területet szeretnél lefedni a termékeddel vagy szolgáltatásoddal
  • hol látod a fejlődés, bővülés, előrelépés lehetőségét

Ha arculatváltáson gondolkodsz, akkor tudnod kell, hogy mi az oka, mivel vagy elégedetlen, és mit vagy hajlandó megtenni a változásért. Ezt mind meg kell osztanod az arculatterveződdel, hiszen ezek lesznek azok az információk, amiket le kell fordítani a vizuális kommunikáció nyelvére. Ez a részletekbe menő beszélgetés lesz a tervezés alapja, amit „Brief”-nek nevezünk.

Hogyan zajlik az arculattervezés?

Koncepciótervek

Ha összeállt a brief, akkor indulhat a tervezés. A tervezői szakma attől szép, hogy egy designer képes elindulni két három különböző úton úgy, hogy a cél ugyanaz. Ezen a ponton nincs is mindenre egzakt magyarázat, itt bújik elő a kreativitás, a szakmaiság és a lényeglátás. Ezzel együtt vannak a design-nak is alapszabályai, amit nem érdemes figyelmen kívül hagyni, vagy ha igen, azt nagyon tudatosan kell csinálni.


A logó véglegesítése

Elsőként a tervező előáll a két-három különböző koncepciótervvel, és azokat részletesen bemutatja, elmagyarázza, indokolja. Mivel a tetszés vagy nem tetszés szubjektív kategóriák, és általában nem a munka minőségétől függnek, így a különböző koncepciókból Te már a saját ízlésed, belső világod szerint választhatsz, vagy alakíthatjuk azt tovább közösen.


Érdemes hallgatni a tervezőre a teljes folyamat során, hiszen a koncepcionális gondolkodás nagyon fontos az arculattervezésben (is). Lehet, hogy valami jó ötletnek tűnik, de a tervező látja, hogy egy-egy változtatás milyen következményekkel jár, és hogyan befolyásolja a végeredményt, azaz a cél elérését.


Arculati elemek tervezése

Ezt később még alaposan kivesézzük, most dióhéjban annyit, hogy ebben a szakaszban készülnek el a névjegyek, levélpapírok, pl. egy kávézó esetén a menüsor és a papírpohár design-ja, csomagolás, a szórólap, az árajánlat sablon, a molinó, és ... nincs vége a sornak, de szinte lehetetlen is mindent felsorolni. Persze mindenki csak azt kapja, amit eredetileg kért, az ingatlanirodának nem csinálok menükártyát a világért sem.

Milyen eszközökkel kommunikál egy arculat?

Az arculat egyik alapeleme a logó. A logó a legerősebb kommunikációs eszköz a márka felismerhetőségét és megjegyezhetőségét illetően. Elsődleges célja is éppen ez, hogy azonnal felismerhetővé tegye a terméket vagy szolgáltatást.

Színhasználat

Az arculat fő meghatározója a színhasználat. Törekedni kell arra, hogy minél kevesebb színnel dolgozzunk, és hogy a felhasznált színek harmóniában álljanak egymással. Nem feledkezhetünk meg a színpszichológiáról, hiszen minden színhez társul valamilyen képzet. Ez területenként, kultúránként, sőt akár egyénenként is változhat, mégis érdemes az alaptéziseket figyelembe venni, hatékonyabbá téve ezzel a kommunikációt. Itt is igaz, hogy mehetünk szembe az árral, de fontos, hogy azt okosan tegyük, és csak indokolt esetben.

Logó színek

Tipográfia

Az arculatot rendkívüli módon meghatározza a tipográfia, avagy a betűhasználat is. Ez talán a legösszetettebb téma, és nagyon nehéz róla néhány mondatban beszélni. A betűtípusoknak is van pszichológiája, ami – ahogy a színek hatása is – különböző iparágakban, kultúrákban más és más lehet. Ám a betűtípusoknál van egy ennél sokkal kézzelfoghatóbb szempontrendszer is, ez pedig az olvashatóság. A betű formája, mérete, a szöveg hossza, a sorok távolsága, az írás színe, háttere, mind nagyban befolyásolják a benyomásunkat az arculatról, így a tipográfia rendkívüli fontossággal bír.

Logó tipográfia

Formák használata

Végül, de nem utolsósorban az arculat grafikai elemekből, formákból, szimbólumokból, ikonokból, mintázatokból is áll, amik nagyon markánsan jelenhetnek meg az arculati elemeken. Természetesen ezek bonyolultsága, összetettsége meghatározó a kommunikáció szempontjából, és nem választható külön a színhasználattól sem.

Logót formák

Online és offline arculatok

A felhasználás módját illetően megkülönböztetünk online és offline arculatot. Egy cég életében általában mindkét típus jelen van, de előfordulnak tisztán online vagy tisztán offline esetek is.

  • Az offline arculat a rangidős, hiszen a számítógépek és okostelefonok előtt szinte csak ilyen volt, de ettől még ma is fontos, és bizonyos területeken elengedhetetlen is. Ide tartozik minden, ami kézzel fogható, például a névjegykártya, a levélpapír és boríték, a céges toll vagy mappa, a brosúra és a katalógus, a termékek csomagolása, az éttermi menükártya, az óriásplakátok, a fényreklámok, az autó dekoráció, vagy éppen az üzlet, iroda vagy étterem/szálloda belsőépítészete, azaz az Interior branding (Ez utóbbiról Itt olvashatsz részletesebben).
  • Az online arculat ma már szerves része az életnek, hiszen sokszor a névjegykártya és céges levélpapír helyett email aláírás és sablon használatos, a brosúrákat gyakran az online katalógus váltja fel, hatalmas szerepet kap a közösségi média, a weboldal, és az online hirdetés az arculatban, és a marketingeszközök is az online megoldások felé tolódnak (blog, vlog...).

Mennyibe kerül az arculattervezés?

Logótervezés kezdő vállalkozóknak

Az arculattervezés befektetés a sikerbe

Ez hasonlít arra a kérdésre, amit nyilvánvalóan nem lehet megválaszolni, hogy mennyibe kerül egy ruha. Mert nem mindegy, hogy zokni vagy télikabát, nem mindegy, hogy a kínai boltban vagy egy trendi, márkás üzletben, nem mindegy, hogy „noname” vagy márkás, stb. Ez pont ugyanígy van az arculattervezési árakkal is. Itt sem mindegy, hogy kisarculat, vagy ennél jóval összetettebb a feladat, milyen elemeket és milyen részletességgel kell megtervezni (pl. tartalomírás és képek beszerzése is feladat, vagy csak sablonokat kell tervezni). Az sem mindegy, hogy kezdő vállalkozás, vagy komoly múlttal rendelkező nagyvállalat, hiszen más volumenű a felhasználás, más a célközönség, és a megtervezett arculat is magasabb értéket képvisel (pl. ha a céget értékesítik). Különböző díjjal kalkulálunk olyan esetben, ha teljesen új arculatot kell tervezni, és más, ha meglévő alapokra kell egy frissített, modernizált kiegészítést tervezni (pl. meglévő logó, színek, stb., de új brosúra, Insta sablon, vagy kiállítási stand.)

Azt a tényt mindenképp érdemes szem előtt tartani, hogy a logó- és arculattervezés egy befektetés a jövőbe. Nem egyszerűen kiadás vagy költség, hiszen busásan megtérül. Vállalkozni pedig csakis tervekkel és célokkal érdemes.

Irányadónak egy kisarculat tartalma és minimális tervezési díja:

  • Brief
    személyes vagy online megbeszélés és/vagy írásos igényösszesítés
  • Kutatómunka
    konkurencia felmérése
  • Két vagy három különböző logókoncepció
  • Maximum 2 módosítási lehetőség
    (csak szükség esetén)
  • Végleges logó és alternatív logóváltozatok
    több formátumban (png, jpg, eps)
    színek és betűtípusok (fizetős font esetén a licence díjat nem tartalmazza)
  • Névjegykártya nyomdakész terve
  • Email aláírás
  • Word sablon/levélpapír

Minimum tervezési díj: 129.000 Ft. Ne feledd, ez befektetés, nem kiadás!
Személyre szabott ajánlatkéréshez kattints Ide:

További szolgáltatások

Logótervezés

logótervezés, logó tervezés, logo tervezes

  • induló kisvállalkozóknak
  • óvatos duhajoknak
  • véleményvezéreknek, bloggereknek, vloggereknek

Interior branding

interior branding

  • éttermeknek, kávézóknak
  • vendégházaknak, hoteleknek
  • üzleteknek, boltoknak
  • irodáknak